EQUIPO

Somos un centro de investigación que permite la convergencia de distintas disciplinas y que tiene como principal propósito trabajar para que Chile tenga una educación inclusiva y de calidad.

Juan Carlos Oyanedel

Línea de investigación: Trayectorias y Transiciones de Estudiantes

 

Facultad de Educación y Ciencias Sociales Universidad Andrés Bello

Grados académicos:

  • Sociólogo, U.de Chile Máster en educación y Sociedad (U. Autónoma de Barcelona)
  • Phd in Law (King`s College London)

Proyectos de investigación:

  •  Investigador Principal FONDECYT Regular 2018: The institutional basis of subjective wellbeing: understanding the role of trust in the criminal justice system and ontological security in comparative perspective.
  • Patrocinador FONDECYT Postdoctoral 2017: Trajectories and dimensions of criminal careers and recidivism in family violence offenders.
  • Co investigador FONDECYT Regular 2016: Antecedent Social Factors of Moral
  • Behaviour: Expectations, Decisions and Justificatory Principles in Social Dilemmas”.

Publicaciones:

  • Bugueño, M., Curihual, C., Olivares P., Wallace, J., López-Alegría, F., Rivera-López, G.,

    Oyanedel, JC. (2017) Calidad de sueño y rendimiento académico en alumnos de

    educación secundaria. Revista Médica de Chile. 145, 1155-163. (ISI)

  • Oriol X, Miranda R, Oyanedel JC and Torres J (2017) The Role of Self-control and Grit in

    Domains of School Success in Students of Primary and Secondary School. Front. Psychol.

    8:1716. Doi: 10.3389/fpsyg.2017.01716 (ISI)

  • López, V., Oyanedel, JC., Bilbao, M., Torres, J., Morales, M., Ascorra, P., Carrasco, C.

    (2017)

  • School achievement and school failure in Chilean high schools: The mediating role

    of subjective wellbeing in school-related variables. Frontiers in Psychology. 8:1189. Doi:

    10.3389/fpsyg.2017.01189 (ISI)

  • Unanue, W., Gomez, M., Cortes, D., Oyanedel, JC., & Mendiburo-Seguel, A. (2017).

  • Revisiting the Link Between Job Satisfaction and Life Satisfaction: The Role of Basic

    Psychological Needs. Frontiers in Psychology 8:680. Doi: 10.3389/fpsyg.2017.00680 (ISI)